Re: Nareszcie pelna jawnosc korespondencji e-mail bylo Re: anonimowosc skrzynki na listy

Autor: Paweł Krawczyk (kravietz_at_ceti.com.pl)
Data: Tue 27 Oct 1998 - 22:39:35 MET

Ziemek Borowski <ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL> wrote:
> dobre pytanie. AFAIK to jedno z rozporządzeń (nie odwołane)
> z okresu stanu wojennego (też go na oczy nie widziałem, kotoś kiedyś
> (bodaj Szymon Sokół) podawał po zasiegnięciu informacji w Biurze Szyfrów
> UOP...)

Na pl.comp.security ktoś pisał (nie wiem czy nie Szymon właśnie), że w Polsce
nikt nie ma nic do oprogramowania szyfrującego kluczami o dowolnej długości.
Takie zresztą jest prawo - nie ma ograniczeń na oprogramowanie darmowe
i public domain, na soft komercyjny i sprzęt trzeba uzyskać zezwolenie
z MSW chyba. Zresztą chyba chodzi raczej o certyfikację jakości tego
oprogramowania niż ograniczenie jego odporności kryptograficznej.

Rozporządzenie ze stanu wojennego rzeczywiście istniało, ale nie wiem
czy w tym momencie jeszcze w ogóle istnieje i ma moc prawną. Raczej wątpliwe.

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://www.ceti.com.pl/