Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 26 Oct 1998 - 12:52:52 MET

Dnia 25 Oct 98 o godz. 17:32, Grzegorz Ciaglo napisal(a):

> Osobiscie jestem przeciwny udostępnianiu Danych treleadresowych typu
> CLIP czy Phone_number_adress osobom niepowołanym bez poinformowania i

O ile faktycznie uwazam wystawianie numerow telefonow osob laczacych sie z
0-202122 na "widok publiczny" za naruszenie prywatnosci, i IMHO nie jest to
dopuszczalne, to co do CLIP, to bym sie nie zgodzil.
CLIP oznacza informowanie o numerze telefonu, z ktorego sie dzwoni, *osoby,
do ktorej sie dzwoni*. Nie uwazam, zeby taka osoba byla osoba "niepowolana"
do poznania tego numeru. Wrecz przeciwnie. IMHO ja mam prawo wiedziec, kto do
mnie dzwoni, bo np. moge sobie nie zyczyc telefonow od pewnych osob, i wtedy,
jezeli widze na wyswietlaczu numer tej osoby, to telefonu nie odbieram.
Albo np. ktos dzwoni do mnie z pogrozkami... Poza tym wyobraz sobie, jak np.
CLIP ulatwia sciganie falszywych wezwan pogotowia, strazy pozarnej itp.
jezeli od razu wiadomo, z jakiego numeru dzwoniono.
Zreszta tak to dziala w sieciach komorkowych i jakos nie ma problemu...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl