Re: wiele serwerow wirtualnych na jednym IP.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 21:12:37 MET DST

Dnia 15 Oct 98 o godz. 0:01, Steven Jurczyk napisal(a):

> A po co modyfikowac kernel - nie zawiera on zadnego kodu odwolujacego sie do
> bazy uzytkownikow Unix'a. Wystarczy odpowiednio zmodyfikowac kod
> poszczegolnych deamon'ow... dodatkowo mozna pomyslec o wlasnej bazie
Demonow? Wydaje mi sie niestety, ze w przypadku POP to trzeba by modyfikowac
*klienta*, a nawet wiecej - protokol POP, poniewaz w polaczeniu POP klient
nigdzie nie wysyla do serwera *nazwy* hosta, z ktorym sie laczy. W HTTP 1.1
jest naglowek "Host:", ktory przegladarka wysyla do serwera, w zwiazku z tym
wiadomo, ktora z roznych nazw domenowych bedacych CNAME do tego samego IP ma
odpowiedziec. W przypadku POP czegos takiego nie ma - laczysz sie z
okreslonym IP (takim samym dla wszystkich domen wirtualnych!) na port 110,
wysylasz USER xxxx, PASS yyyy i jazda... Wiec jak rozroznisz miedzy roznymi
userami xxxx ???

> Bo to jest najbardziej sensowne. Masz konto email o adresie
> webmaster_at_domena - w programie pocztowym wpisujesz jako konto webmaster a
> jako serwer POP3 domena. I cie nic wiecej nie powinno obchodzic.
Ale to dziala tylko wtedy, gdy na *IP* odpowiadajacym danej domenie jest
tylko jedno konto webmaster.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl