Re: wiele serwerow wirtualnych na jednym IP.

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 10:23:30 MET DST

>No wlasnie - modyfikowac daemony, robic balagan, wpisywac userow w rozne
dziwne miejsca...
>A nie warto, bo chyba lepiej (no, moze mniej wydajniej) przerobic nieco
system, a potem puszczac w poddrzewach chrootniete
>(albo i nie chrootniete) niby-kopie (VM?), ktore zyja kazda sobie i sa
*niezaleznie* konfigurowane. Czyli sendmail puszczony w
>jednym drzewie i wiszacy na jednym IP != sendmail puszczony w innym drzewie
i wiszacy na innym IP. Podobnie inetd, httpd, itd.

Ok... W chwili obecnej utrzymuje prawie 350 serwerow wirtualnych...
policzmy... sendmail + pop3 + http + ftp = minimum 4 sztuki * 350 = 1400
procesow + to co sie rozrodzi do obslugi polaczen ;-)))

Odpada... Samo rozwiazanie chrootowania jest bardz dobre do podwyzszenia
bezpieczenstwa... U mnie serwery sie chrootuja do katalogu /home, a czesto
(np. serwer WWW przy uruchamianiu CGI czy dziurawych FrontPage Extensions)
do katalogu z samym WWW uzytkownika... Ale to jest robione bezposrednio w
samym daemonie...

>: >A jak bedzie jeszcze odbierala adres biuro_at_domena to jak ma sie wtedy
>: nazywac? Webmaster? Biuro?
>: >A moze biuromaster?
>
>: Konto: biuro
>: Server POP3: domena
>
>Dlaczego akurat biuro? Przeciez odbiera tez poczte dla webmaster.

Sorry... nie doczytalem ze to alias ;-)))
nadal webmaster i domena... w tym przypadku uzytkownik jest swiadomie
informowany ze jest to alias (zazwyczaj powstal on na jego zyczenie).

Steve