Re: TPSA i promocja Internetu (bylo: WP na billboardach)

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_reptile.eu.org)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 13:28:17 MET DST

On 98.10.14 Wojtek Sylwestrzak pressed the following keys:

> tak nawiasem mowiac, to 'nienawidzac' TPSA nie zauwazamy jak naprawde duzo
> dobrego zrobil wprowadzony przez nich praktycznie powszechny dostep
> do Internetu. Oczywiscie 0202122 ma swoje mankamenty na ktore psioczymy,
> ale faktycznie dynamiczny rozwoj Iternetu w Polsce zaczal sie wlasnie
> od upowszechnienia tej uslugi.
> Gdy opowiadam kolegom z zagranicy, ze w calej Polsce kazdy kto ma komputer
> z modemem moze bez wiekszych przeszkod dostac sie do Internetu,
> to najpierw patrza na mnie z niedowierzaniem, a potem z zazdroscia.

Wady: np. pauperyzacja usenetu i nie tylko... Przed 020... trzeba było na
ircu wejść na #polska, żeby zobaczyć niski poziom.[1] Dzisiaj? Proponuję
zajrzeć na dowolną grupę (im bliżej seksu, samochodów, gsm, tym lepiej),
żeby zobaczyć, co znaczy ,,020''.

A co do tego zazdroszczenia... Mnie znajomi ze stanów też zazdroszczą tego
,,darmowego'' dostępu, dopóki nie przejdziemy do kwestii opłat za
połączenia lokalne. To jest jak taki fineprint u dołu reklamy. W
rzeczywistości w większości dużych miast i w sporej liczbie mniejszych
połaczenia lokalne[2] są ,,w cenie abonamentu'', bez dodatkowych opłat,
nawet za nawiązanie połączenia. Po doliczeniu opłaty dla providera (która
często też jest niższa niż u nas) wychodzi sporo taniej. Tak więc ,,020''
nie jest żadną akcją rozwijania czegokolwiek, tylko jeszcze jednym
sposobem zachęcania ludzi do dzwonienia, tak jak różne 0700. Tu tylko jest
to mniej widoczne, a nawet na niektórych ludziach, którzy myślą trudniej i
mniej chętnie może sprawiać wrażenie filantropii.

Gad

[1] przynajmniej ja to tak zapamiętałem...
[2] uwaga: lokalne tam, to coś zupełnie innego niż u nas. Zwykle
 ,,lokalne'' to odległośc zaledwie kilku kilometrów, jedna centrala itp.

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[I am administrator of this computer and we don't have your files.]----