Re: Optimus atakuje :)

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 19:24:31 MET DST

>Oferta obejmuje serwer wirtualny "www.nazwa.pro.onet.pl", 3 konta e-mail
>i sklep internetowy - "do 10 produktów". Całość kosztuje 1000 zł (Ale
>"oszczędza się" 3000 zł), i obejmuje 6 miesięcy i nie obejmuje VATu.
>Potem biedni klienci będą musieli płacić 150 zł / miesiąc lub więcej -
>jeśli powiększą sklep :).

Zauwaz ze sam serwer w sobie jest wynalazkiem. Oprocz bycia serwerem www w
dziwnej domenie i posiadania 20 MB nie ma nic wiecej okreslonego. Nic
niewiadomo na temat skryptow, nie mozna zarejestrowac wlasnej domeny, mam
domniewanie ze chodzi to na wspolnym adresie IP. Brakuje tez wiele
ambitniejszych opcji. Opcja sklepu obsluguje tylko do 10 towarow! No i po
wygasnieciua bonamentu (po 6 miesiacach) czeka uzytkownika bulenie po
conajmniej 100 zl miesiecznie..

>Cena _nie obejmuje_ zaprojektowania stron - i zastanawiam się, czy my -
>projektanci serwisów WWW -mamy się z tego cieszyć (więcej zamówień), czy
>smucić :) Martwić mogą się również obecni w tej grupie dostawcy
>internetu, ale z drugiej strony zawsze można użyć argumentu "u nas
>zapłaci pan 5 razy taniej niż w Optimusie" albo "wszystkie poważne firmy
>mają domeny w .com.pl lub .pl"...

799 zl + VAT za takim produkt na 6 miesiecy. Przerastajace na wszystkie
sposoby opisany przez ciebie produkt, Business Server w HomeNecie kosztuje
jedynie 600 zl + VAT za rok. A porownanie obydwu wychodzi jak maluch i
mercedes (az mnie korci zeby namowic jakas gazete do porownania Optimusowego
wynalazka z Business Serverem).

Widze ze Optimus dochodzi do opini ze wystarczy wziasc byle co, nakleic na
to znaczek Optimus, dodac kupke reklamy w wyborczej i mozna to sprzedawac
hurtem a Klienci beda zadowoleni - bo to byle co jest przeciez z Optimusa...
mam tylko nadzieje ze te miliony $ ktore Optimus wydal na rozwoj cytuje
"technologi internetowych" to nie na stworzenie tego BiznesBox'a ;))) Bo bym
padl ze smiechu ;-)))

Steve