Re: beta - alfa - PR - demo (off topic)

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 08:16:36 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> PR to znaczy cos tam preview release? Dla mnie oznacza to cos w stylu
> demo, co rzeczywiscie moze sie mocno zmieniac. Tutaj rzeczywiscie
> moze brakowac jakichs procedur, skoro nie wiadomo jeszcze dokladnie
> jakie (i czy) one maja byc.

Tak, oznacza to Preview Relase. Z punktu widzenia marketingowego jest to
rzeczywiscie demo. Jednak z punktu widzenia technicznego jest to
normalny produkt w wersji alfa, wewnetrznie oznaczany jako beta (patrz
oznaczenie Mozilli), na zewnatrz PRx.

Demo z kolei to produkt, ktory:
- ma wszystkie funkcje, ale przestanie dzialac w calosci lub w sporej
czesci po x dniach (time limited demo)
- nie ma funkcji zapisywania i drukowania (save AND/OR print disabled
demo)
- na te dwa i inne kombinacje programu, w ktorym cos dziala uzywa sie
okreslenia "trial"
- "self-rolling demo" - ciag ekranow pokazujacych funkcje programu

W sumie Netscape podpada pod pierwsza kategorie, bo bety po jakims
czasie (cos chyba pol roku) rzeczywiscie przestaja dzialac.

Jaroslaw Zielinski