Re: Malo kto Linuxa

Autor: Grzegorz Grudzinski (gsg_at_mimuw.edu.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 13:25:16 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> pisze:

>Zgadza sie, tylko ze Windows NT i Linux dzialaja troche ponizej - w
>sektorze malych i srednich serwerow,

Chyba jednak inaczej rozumiemy średni serwer. Dla mnie to, co można postawić
na obecnych produktach Intela, jest małe.

>Wraz z rozwojem procesorow "intelowskich" (takze AMD, Cyrix...) granica
>pomiedzy srednim a duzym serwerem przesuwa sie i maszyny riscowe maja
>tak naprawde coraz mniej mozliwych zastosowan.

Chyba jednak nie. Obecnie coraz więcej jest w Internecie rozmaitych
multimediów, wyszukiwarek, serwisów, baz danych i tym podobnych i one w
coraz większym stopniu wymagają stawiania sporych serwerów. Więc granica się
przesuwa, ale potrzeby też.

>Ratunkiem dla nich jest to, ze liczba danych na swiecie zwieksza sie i
>potrzeba coraz wiekszych maszyn do ich obrobki.

No właśnie. Więc jak zwykle informacja o naturalnej śmierci Uniksa i dużych
serwerów jest jak zwykle dalece przedwczesna (mimo, że tego typu plotki są
rozpuszczane od czasów, gdy pierwsze Windows NT było jeszcze w fazie
vapourware).

>Nie, opieram sie na danych takich instytucji jak IDG.

Wiele osób na tej liście wydaje się zgadzać, że wróżby i diagnozy IDG nie są
przesadnie wiarygodne.

>Dzis nawet czytalem raport na temat serwerow, gdzie wskazywano na dwie
>tendencje: procentowo najwiecej pieniedzy pakowane jest obecnie w zakup
>serwerow unixowych, ale najwiecej sztuk sprzedaje sie serwerow NT (z kolei
>najwiecej JEST serwerow Netware).

A Linux zapewne nie podpada pod żadną z wymienionych kategorii?

Zapomniałeś napisać, w jakim sektorze rynku serwerów. Bo to robi dużą
różnicę.

>Jest to tendencja utrzymujaca sie w 1996 i 1997, raczej w 1998 bedzie tak
>samo.

Albo i nie będzie. Linuks ostatnio dostał sporego napędu.

Wszystkiego dobrego,
-- Grześ

"Nie wiesz, póki nie spróbujesz"
(przysłowie ludowe)