Re: Polska w Internecie (off topic)

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 08:22:26 MET DST

Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote in message
m3af38q7p0.fsf_at_intrepid.pm.waw.pl...

>Tzn. masz na mysli, ze programy w wersji beta musza zle dzialac?
>Hmm... Zawsze mi sie wydawalo, ze powinny dzialac dobrze, a ew.
>usterki
>wczesniej niezauwazone - pojawiajace sie np. w nietypowych
>konfiguracjach - moga ta metoda zostac usuniete.

Zle Ci sie wydawalo.
Ogolna praktyka z beta wersjami producentow komercyjnych jest taka, ze
duza czesc przewidywanych funkcji programu moze nie byc jeszcze nawet
zaimplementowana.
W przypadku MS dopiero tzw Release Candidate jest wersja w pelni
funkcjonalna i teoretycznie, jak nazwa wskazuje, wersja bliska
ostatecznej, aczkolwiek bledy sa rzecza naturalna. Potem idzie wersja
Gold, ktora tylko w przypadku bardzo grubego bledu nie idzie do
produkcji.

>Mam troche programow w wersji beta, ale wszystkie dzialaja dobrze.

To, ze istnieja tzw. wersje beta programow dzialajace zupelnie
przyzwoicie, to nie jest argument - czy to, ze istnieje kilka
pozbawionych bledow programow made by MS oznacza ze wszystkie ich
programy sa bez bledu?.
"Czepiac" sie mozna dopiero wersji sprzedaznych, wersje beta z
zalozenie nic nie gwarantuja.
--mgb