Re: Malo kto Linuxa

Autor: Andrzej Krzysztofowicz (ankry_at_green.mif.pg.gda.pl)
Data: Fri 09 Oct 1998 - 16:32:26 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> wrote:

: Ziemek Borowski wrote:
:>
:> a do tej pory cały czas pisałeś o użytkownikach...

: Do tej pory pisalem o liczbie komputerow.

:> Pisałem Ci już rok temu (a może dwa?): normalne, konwencjonalne badania.
:> Prowadzone wieloma metodami. Inaczej się nie da ustalić faktów.

: Ja uwazam to za dobre przyblizenie faktow, lepsze niz zupelny brak ich
: znajomosci. Na razie jedyne dane o Linuxie w Polsce to 750 uzytkownikow
: i 500 maszyn wpisanych do Linux Counter.

I sa to informacje zupelnie nieprzystajace do rzeczywistosci. Pokaze na
wlasnym przykladzie:
- w moim otoczeniu funkcjonuje co najmniej 20 maszyn z linuksem na ktorych
  JA przeprowadzalem instalacje (z tymi instalowanymi przez innych byloby
  duuuzo wiecej)
- o ile pamietam tylko jedna z tych maszyn zostala zgloszona przeze mnie do
  Linux Counter (powody rozne: brak lacznosci, komputer bez dostepu do
  Internetu, brak adresu countera pod reka podczas instalacji, lub po prostu
  mi sie nie chcialo)
- czy z tego wynika
a) ze zainstalowalem sam 4% Linuxow w Polsce
      czy moze
b) ze instalacji Linuxa jest w Polsce okolo 10000 ?

Podejrzewam, ze i jedno i drugie jest rownie dalekie od prawdy.

Pozdrawiam

  Andrzej M. Krzysztofowicz               ankry_at_mif.pg.gda.pl
  tel.  (0-58) 347 14 61
Wydz.Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdanskiej