Re: Malo kto Linuxa

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 17:15:09 MET DST

Jaroslaw Zielinski na pl.listserv.polip napisał:
>Nie. Mamy tu x uzytkownikow poczty elektronicznej chodzacej na serwerzy
>linuxowym i 1 czy wiecej serwerow linuxowych nieinternetowych, jesli nie
>ma bramki. Takie sprawy mozna rozstrzygnac w pierwszych badaniach.
a do tej pory cały czas pisałeś o użytkownikach...
To se ne da. Ilość instalacji też nie jest dobrym pomysłem...

>Jasne, mam nadzieje ze znasz lepszy sposob a przynajmniej nie powiesz:
>to lepiej nie miec zadnego.

Pisałem Ci już rok temu (a może dwa?): normalne, konwencjonalne badania.
Prowadzone wieloma metodami. Inaczej się nie da ustalić faktów.

>Im wiecej bedzie uzytkownikow jadra Linuxa i dystrybucji linuxa, tym
>Linux bedzie lepszy. Im wiecej programow bedzie na Linuxa, im wiecej
>sprzetu bedzie on rozpoznawal - tym bedzie lepszy.

cóż. Dla mnie istotniejsze jest raczej by był stabilny i odporny na
przeciążenia. By do tej pory używane przeze mnie oprogramowanie było
rozwijane.
<hipoteza>
 Jest pewnien związek z wielkością rynku.
Ale nie jest to bezpośrednia korelacja
</hipoteza>

>To bardzo niedobrze. Oznacza to, ze rozwoj systemu operacyjnego bedzie
>opieral sie na dobrych checiach i dotacjach. Wlasnie opisales ujemne
>strony pierwszego skladnika.

Nie do końca. Bo zauważ, że nie sprzedaje twórca programu.
I generalnie zaobserwać się dało negatywny wpływ sprzedawaczy na
jakość (choćby jądro 2.0.31 -- patrz bodaj 9/97 L+ i artykuł ,,nistabilność
wymuszona szantażem czy RH 5.1 -- tutaj z kolei społeczność została
zaskoczona brakiem okresu publicznych testów dystrybucji).

--
Ziemek Borowski
http://faq-bot.ZiemBor.Waw.pl/zmb/