Re: Malo kto Linuxa

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_galera.icm.edu.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 19:36:56 MET DST

In article <361B8535.B472E628_at_winter.info.pl>, Jaroslaw Zielinski wrote:
>5-7 mln maszyn na calym swiecie z Linuxem wobec 250 mln maszyn z
>Windows, czyli 1:35, przy wzroscie Linuxa okolo 30% i Windows NT - ponad
>40 procent ten stosunek na razie ma szanse zmieniac sie raczej na
>niekorzysc.

A skad dane o wzroscie? Jezeli cytujesz z badan IDC (czy czegos takiego) to
dotycza one najtwardszej konserwy, czyli zarzadow duzych firm. Wsrod reszty
(male fimry, lud) jest wiecej, chyba blizej 100%/rok.

>Byc moze w Polsce te proporcje sa bardziej korzystne dla Linuxa, ale nie
>sadze, by duzo bardziej. Ile moze byc uzytkownikow? 100 tysiecy?

Nie, raczej podobne. Calkowita ilosc uzytkownikow bardzo trudno okreslic,
latwiej policzyc sam internet - pomnoz 500 lub 1000 tys. uzytkownikow w pl
przez 3.5 % (Linux) i 90-kilka % (Windows).

Mam, jak sadze dosc dokladne, dane nt. proporcji w internecie (w wolnej chwili
opublikuje). Za kilka miesiecy mam nadzieje miec kolejne i oszacowac zmiane
proporcji.

R.