Re: (Fwd) Re: CD-ROMy i Internet

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 10:16:13 MET DST

Marek Baczek <mgb_at_qdnet.pl>:
> Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl> wrote in message
> 6vbekg$1vu$1_at_sunsite.icm.edu.pl...

> I tutaj bardzo przydaja sie CD-ROMy. Czyli "baza" na CD, aktualizacje
> z Internetu i ten model dziala juz od dawna w przypadku wielu
> producentow oprogramowania, w tym niedoceniany Microsoft.

To zalezy z jakim oprogramowaniem masz do czynienia...
Wyobraz sobie taka sytuacje: baza danych, kilkadziesiat CD, co miesiac
dochodzi kilka nowych; kilka tysiecy uzytkownikow w Polsce (glownie
sa to uzytkownicy 'instytucjonalni' - biblioteki, instytuty).
Zamiast wysylac do nich wszystkich tysiace CD ROMow i zmuszac tysiace
ludzi do ich instalacji i aktualizacji co chwila lepiej (i taniej
i wygodniej) zrobic w Polsce elektroniczne centrum dystrybucyjne,
w ktorym zawsze beda najnowsze wersje.

Jesli dodatkowo korzystanie z bazy danych prowadzi w rezultacie tylko
do malych transferow wynikow, to zamiast replikowac ja w wielu miejscach
w Polsce, lepiej instalowac ja w jednym miejscu i udostepnic innym
przez siec.

Alternatywa - rozsylac wszystkim CD ROMy. Powodzenia ;-)

--w