Re: Informatycy w Polsce

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Sat 03 Oct 1998 - 21:06:57 MET DST

: To w Polsce informatycy nie pisza oprogramowania?
To robia programisci.

: Nie prowadza projektow informatycznych?
Nie wiem, moi znajomi ze studiow moze to i robia, ale w Niemczech,
Portugalii, Kanadzie i USA.

: Nie zajmuja sie informatyzacja przedsiebiorstw?
Tym, jak i informatyzacja gmin zajmuje sie Microsoft.

: wykladowcami na kursach komputerowych
Bylem przez poltora roku wykladowca informatyki. Uczniowie mieli pretensje,
ze nie ucze ich klikania w produktach ms, a ja bylem juz znudzony
tlumaczeniem, ze informatyka to nie klikanie.

: serwisantami komputerowymi
informatycy?

: administratorami sieci
Czasami z pobudek czysto ekonomicznych.

: Hm, nawet w grach komputerowych, ktore kilka odnioslo sukcesy za
: granica, potrzeba informatykow... A moze nie?
Potrzeba programistow i grafikow.

: Jesli faktycznie kazde z tych zajec moga lepiej wykonywac absolwenci
: innyuch kierunkow - ma pan racje.
Chyba nie zrozumial Pan zdania o konstrukcji maszyn latajacych. Dlaczego
wszyscy studenci MEiLu po skonczeniu studiow ida pracowac jako handlowcy,
administratorzy sieci, wyjezdzaja do Kanady itd. Znam kilku sa bardzo
zapaleni i chcieliby konstruowac polskie samoloty. Podobnie z informatykami.
Dlaczego nie rozwija sie QR Texta, ktory byl polskim edytorem? Nawet przez
chwile popieralo go panstwo polskie, ale pozniej nadciagnal ms.

Pozdrawiam,
Artur Grzymala