Re: Polska w Internecie (off topic)

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Sat 03 Oct 1998 - 18:09:42 MET DST

Sat, 03 Oct 1998 15:57:46 GMT, Artur Grzymala na pl.listserv.polip napisał:
>: Rowniez dzieki tej polityce bedzie
>: mozna z niego korzystac jako platformy handlu elektronicznego czy
>: wymiany dokumentow, gdy zostana zalatwione sprawy clearingu kart
>: kredytowych i podpisu elektronicznego.
>Wedlug moich informacji, Microsoft nie jest tworca zadnego z algorytmow
>kryptograficznych wykorzystywanych przy bezpiecznej wymianie informacji
>w sieciach komputerowych. Czy wedlug Pana jest inaczej?

świetnie. Jest natomiast twórcą kilku ich implementacji. A to one są
tutaj kluczowe. (czego złego by MS nie mówić, nie da się stwierdzić
że pozostaje bezczynnym w kwestii wprowadzania nowych (choć niekoniecznie
lepszych ;-) technologii.

>: Ja akurat te sprawy uwazam za istotne dla rozwoju polskiego Internetu,
>: nie wspominajac juz o rozwoju oprogramowania do udostepniania
>Ja wprost przeciwnie. Uwazam tez, ze logicznym nastepstwem Panskiego toku
>rozumowania bylaby likwidacja kierunkow informatycznych na polskich
>uczelniach.

Tia... z rozważań na pl.comp.os.advocacy wynika, że Linuksa używają głównie
nie-informatycy. I na odwrót: to informatycy cenią głównie drogie (ale nie
za drogie) i zawodne oprogramowanie MS (po półtora roku administacji LANem
na NT wydaje się, że trzeba w takim wypadku wiedzieć dużo więcej niż
w wypadku Unkisów).

--
Ziemek Borowski
http://faq-bot.ZiemBor.Waw.pl/zmb/