Re: Konkrety: Niekompetencja NASK

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 26 Sep 1998 - 18:55:38 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> Ja rowniez sie ciesze. Zgadzamy sie, ze domeny maja jednak wlascicieli.

Jasne. Tylko ja uwazam, ze wlascicielem domeny jest osoba, ktora ma
prawa do danej nazwy, a nie osoba, ktora zarejestrowala ta domene
bez zadnych praw do niej.

Pamietam kiedys takie cos www.altavista.com. Byla tam strona WWW
jakiejs firmy, ktora udawala serwis Digitala - tzn. wyswietlala
obrazek podobny jak oryginal (tyle, ze z wlasnymi szczegolami -
np. reklamami), a nastepnie korzystala z oryginalnej Altavisty.
Ktos, kto nie znal adresu altavista.digital.com mogl myslec,
ze ma do czynienia z oryginalna usluga.

Czy mozna uznac, ze firma Altavista (ktora zarejestrowala
www.altavista.com) byla wlascicielem tej domeny? Czy byla wlascicielem
nazwy Altavista? A moze jest nawet ktos, kto uwaza takie postepowanie
za uczciwe?

--
Krzysztof Halasa