Re: Niekompetencja NASK

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Mon 21 Sep 1998 - 10:48:35 MET DST

In pl.listserv.polip Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote:
> Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> Widzisz, my nie myslimy, ze Twoje zasady rejestracji sa dla nas
> niezrozumiale. My myslimy, ze one sa niedobre. Uwazamy rowniez, ze nie
> masz prawa do narzucania tych zasad wszystkim. Dlatego uwazamy, ze mimo
> ze NASK wiele razy postepowal zle, to tym razem racja jest po jego stronie
> (a raczej po stronie miasta/rady/itp Zamoscia).

Hm.. Myślę, że należałoby na tą sprawę popatrzyć nieco inaczej.
1. NASK popełnił błąd przyznając delegację domeny www.zamość.pl p.
   Grzymale jako usługę. Tego typu domeny, zgodnie z regulaminem NASK
   powinny być administrowane przez miasto (o ile się nie mylę).
   Nie znam dokładnego regulaminu NASK, ale wydaje mi się, że wewnątrz
   domen miasto.pl powinny być 'od ręki' rejestrowane domeny
   firma.miasto.pl, o ile nie zachodzi kolizja z nazwami powszechnie
   uznawanymi za funkcjonalne (typu www.miasto.pl, mail.miasto.pl itd.).
   Najlepiej, gdyby NASK opracował w regulaminie taką listę. Wtedy zamiast
   uznaniowości byłby regulamin.

2. Skoro (1) to konsekwencje tego błędu powinien ponieść NASK. Inaczej
   mówiąc albo NASK utrzymuje delegację domeny dla p. Artura uznając, że
   skoro już raz zalegalizował coś niezgodnego z regulaminem, to trudno,
   albo doprowadza do stanu w którym wszystko jest zgodne z regulaminem,
   ale za to ponosi koszty tej operacji w tym koszty niezrealizownych
   zysków p. Artura (tak jak w wypadku zerwania umowy handlowej).

Myślę, że dyskusja czy p. Arturowi 'należy się' domena www.zamość.pl, czy
też nie jest sprawą drugorzędną. Faktem jest, że NASK wielokrotnie łamał
swój regulamin i robi to nadal. Jeżeli będzie musiał się procesować to
może w końcu ktoś zauważy, że coś jest nie tak.

> Krzysztof Halasa

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 360969