Re: Znaki towarowe (Re: NASK mnie okradl, co robic?)

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 11:23:06 MET DST

Artur Grzymala na pl.listserv.polip napisał:
>Ziemek Borowski napisal:
>: może dlatego że swoją strukturę branżową budowaţeś w poprzek przyjętych
>: branż, ze znaków towarowych
>Przykro mi, ale nie widze wsrod administrowanych przez CO domen
>zadnego, tym bardziej cudzego, znaku towarowego.

ZASTRZEŻENIE: nie jestem prawnikem. Moja wiedza jest amatorska, zdobywana
nie jako przy okazji. Być może jest błędna. Na szczęście nie tym zarabiam
na chleb.

Nie o tym pisałem. W prawie o znakach towarowych (Ustawa z dnia 31 styczna
1985 r. o znakach towarowych, Dz.U. 5, poz 17 z późniejszymi zmianami)
istnieją kategorie w których dany znak towarowy może być przyznany. I
tak o ile firma nie zarejestrowała nazwy swojego marki swojego towaru
w danej kategorii (np. żywność), a tylko w ,,telokomunikacja'' inna
firma może nazważ i zarejestrować swoje ciasteczka zarejestrowanej
już w innej kategorii nazwie np. Optimus. I będzie do tego miała pełne
prawo. Ty w swoim układzie ,,branżowym'' http://www.co.pl/domeny.html
nie zwóciłeś uwagi na istniejące prawo, choćby o znakach towarowych,
czy o nieuczciwej konurencji (w każdym bądź razie starannie to ukryłeś)
tylko wymyśliłeś sobie jakieś tam ,,branże''. Nie sądzę, że gdybyś
konsultowałbyś się z jakimś znającym się na rzeczy prawnikiem, to nie
zasugerowałby Ci takiego rozwiązania. Dlatego też uważam, że całą akcję
robiłeś bez przygotowania prawnego.

-- Ziemek Borowski nic-hdl: ZB137-RIPE
http://faq-bot.ZiemBor.Waw.pl/zmb/
http://faq-bot.UseNet.pl/