Poranna proba ustalenia wlasciciela domeny com.pl

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 04:00:17 MET DST

Ktos napisal, ze domeny nie sa wlasnoscia. Nie wiem, czy
to ma jakis sens, ale wydaje mi sie, ze domena com.pl jest wlasnoscia
firmy NASK z Warszawy. Swoje przypuszczenia opieram na przyslanej mi
z pogwalceniem ustawy o ochronie danych osobowych reklamowce tejze firmy,
w ktorej napisano:

"wlasna domena adresowa (np. nazwafirmy.com.pl)
uzytkownik nie ponosi kosztow zwiazanych z zarejestrowaniem
i utrzymaniem domeny - koszt wliczony w cene konta."

Przeciez NASK nie moze sam sobie wystawic faktury, wiec daje sobie
poddomeny w prezencie, co moim zdaniem dowodzi, ze jest ich wlascicielem.
Wydaje mi sie, ze byla tez druga czesc tej reklamowki, w ktorej pisano
w identyczny sposob o domenie .pl. Jezeli tak, to moim zdaniem jest to
nieuczciwa konkurencja. Poza tym, co to za konkurencja z prywatna firma,
ktora powstala za spoleczne pieniadze, jezeli NASK jest firma prywatna
oczywiscie. Jezeli jest firma panstwowa, to mam maly apel:

Drogi NASKu,
Nie przysylaj mi swoich reklamowek, jezeli to mozliwe, to zmniejsz oplate
za rejestracje domeny o koszt druku i wysylki rzeczonych papierkow.
Ze swojej strony moge sie zobowiazac, ze nie kupie reklamowanej
uslugi utrzymania strony www i konta pocztowego.

Artur Grzymala