Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Mon 31 Aug 1998 - 20:14:30 MET DST

Marek Sokol <msokol_at_mach3.polbox.pl> napisał(a) w artykule
: > > czy to jest istotnie twoja _wlasnosc_ ?
: > Jezeli mam na to fakture, to tak. Jezeli nie, to za co NASK wzial
: > pieniadze?
:
: za rejestracje. za czynnosc. za oddanie praw do uzywania nazwy..
: prawdopodobnie nask odda ci pieniadze. et voila.

To nie jest tak, jeżeli przyjęli opłatę to znaczy, iż dana osoba ma
opłaconą domenę na okres jednego roku. Załóżmy, że jestem artystą.
Namalowałem ileś tam obrazów, które są pokazywane na wystawie za
wynagrodzeniem. Nagle w trakcie trwania wystawy zjawia się u mnie ktoś, kto
daje mi większe wynagrodzenie za pokazywanie moich obrazów. Na drugi dzień
wpadam na pierwszą wystawę i zabieram obrazy krzycząc, że to moje i mogę
zrobić z nimi co chcę. Na podobnej zasadzie działa NASK, WASK i inne
instytucje im podobne.

Piotrek

PS
Sam mam żucane kłody pod nogi z rejestracją domeny. Pewna instytucja
twierdzi, iż jej nazwa jest zbyt ogólna podczas, gdy instytucja nadrzędna
rejestruje domeny o takim samym słowie kluczowym.