Re: NASK - Oferta uslug internetowych ?!

Autor: Tomek Babik (pestka_at_nask.pl)
Data: Thu 02 Jul 1998 - 16:03:06 MET DST

On 1 Jul 1998, Jan Rychter wrote:

> [...]
> użytkownik nie ponosi kosztów związanych z zarejestrowaniem i
> utrzymaniem domeny - koszt wliczony w cenę konta)"
>
> Cena konta (instalacja) to 150zł za pierwsze i 50zł za każde następne.
>
> Dla mnie jest to:
> -- nieuczciwa konkurencja
> -- praktyka monopolistyczna
>
> Dlaczego ? A dlatego, że ja nigdy nie zaoferuję klientowi rejestracji
> domeny za darmo, wobec czego zawsze muszę zapłacić haracz NASKowi. NASK
> zaś wykorzystując to, że jest DNS registry dla pl, com.pl i innych,
> oferuje tą usługę swoim klientom za darmo, nieuczciwie konkurując z

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Pewnie to jakiś błąd w
rzeczonej ulotce. W cenniku, ktory mam wlaśnie przed soba napisane jest:

"Abonament rozszerzony upoważnia dodatkowo do uzyskania własnej nazwy
domenowej, pod którą jest widoczny w całej sieci Internet oraz zakładania
wielu kont pod tą samą nazwą."

i dalej

"Opłaty jednorazowe:
- Przyznanie standardowego abonamentu na dostęp komutowany poprzez sieć
telefoniczną do Internetu - 50zł
- Przyznanie rozszerzonego abonamentu na dostęp komutowany poprzez sieć
telefoniczną do Internetu - 150zł
- Przyznanie rozszerzonego abonamentu na dostęp komutowany poprzez sieć
telefoniczną do Internetu za każde następne konto - 50zł"

"Opłaty abonamentowe miesięczne:
- Opłata za standardowy abonament na dostęp komutowany poprzez sieć
telefoniczną do Internetu - 50zł
- Opłata za rozszerzony abonament miesięczny na dostęp komutowany poprzez
sieć telefoniczną do Internetu - 150zł
- Opłata za rozszerzony abonament miesięczny na dostęp komutowany poprzez
sieć telefoniczną do Internetu za każde następne konto - 50zł"

Zatem rok działania konta zwykłego kosztuje 50zł + 12*50zł = 650zł,
rok działania konta rozszerzonego 150zł + 12*150zł = 1950zł.
Różnica, czyli 1300zł jest sporo większa od kosztów domeny nawet
bezpośrednio w pl, które pierwszego roku wynoszą 600zł (rejestracja 300zł
+ opłata _roczna_ 300zł). Pozostaje w dalszym ciągu 700zł do wydania, są
to zapewne koszta utrzymania NS dla klienta. Nie dostrzegam tu nieuczciwej
konkurencji, ale powtarzam, być może w ulotce nie było nic o opłatach
miesięcznych i stąd to zamieszanie.

Pozdrawiam

Tomek

PS. Opinie, wyliczenia i wszelkie teksty pisane przeze mnie na polipa
reprezentują wyłącznie moje zdanie na dany temat.
PPS. Nie pisałem cennika.