Re: dostep do sieci ippt pan

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 24 Jun 1998 - 08:52:30 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> napisal:
> Bo blokowanie calego ppp*.*.tpnet.pl na jakiejkolwiek
> maszynie jest po prostu dranstwem.
                          ^^^^^^^^^
Chyba Cie troche poniosl ferwor polemiczny :(

Zwroc uwage, ze IPPT jest, badz co badz, instytucja
naukowa, wiec ma scisle okreslone zadania statutowe.
O ile pamietam, nigdzie wsrod tych zadan nie ma
obowiazku udostepniania uslug i zasobow IPPT-u
dla uzytkownikow TPNET-u. Zasoby te sluza pracownikom
IPPT-u do wykonywania ich _zadan_ w ramach obowiazkow
sluzbowych. Potrafie sobie natomiast wyobrazic sytuacje
analogiczna, jak w NASA: wydzielony serwer swiadczy uslugi
informacyjne. Ale, o ile wiem, obecnie tak nie jest.

Jezeli admin IPPT uzna dostep z TPNET-u za zagrozenie
dla bezpieczenstwa sieci i kierownictwo Instytutu
wyrazi zgode _ma prawo_ odciac dostep z TPNET-u
i nikomu spoza Instytutu _nic do tego_. Co najwyzej
moze _uprzejmie prosic_ o udostepnienie zasobow.

Jasniej? IPPT _nie jest_ Instytutem Swiadczenia
Bezplatnych Uslug Sieciowych Uzytkownikom TPNET-u.

> No chyba ze dla swoich userow masz wlasne wejscia
> modemowe. (Ale co bedzie, jak zechca sie zalogowac
> spoza Warszawy, np. bedac na wakacjach?)

Bede zlosliwy i zgryzliwy ;^> Jak pracownik jest
na wakacjach, to nie ma najmniejszego powodu, aby
korzystal z zasobow sluzbowych, bo... jeszcze
sie inspekcja pracy doczepi :) Ale na serio:
bezpieczenstwo zasobow jest wazniejsze niz
wygoda - przykre, ale prawdziwe. I nie dotyczy
to tylko zasobow sieciowych, ale kazdych innych
w kazdej firmie, w ktorej z zasobow sieciowych
korzysta sie _do pracy_ a nie do celow rozrywkowych.

--
Pozdrawiam,
Jacek Pietraszek