Re: Nadciagam z pomoca :)))))

Autor: Michal Jaskolski (jj_at_sprint.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 00:21:46 MET DST

:) <adres_at_podpis.> napisał:

>: I co wy na to?
>
>1. Czy zapytal Pan autora listu (mnie) o zgode na publiczne wykorzystanie prywatnej korespondencji?

Nie wykorzystałem prywatnej korespondencji. Dzień wcześniej szukałem serwisów z
ofertami pracy i wpisałem www.praca.pl.

>2. Zapomnial ;) Pan napisac, ze proponowalem niodplatna rejestracje oraz
> udostepnienie miejsca na strone.

To akurat nie ma tu nic do rzeczy - patrz odpowiedź na c)

>3. Uwazam, ze nie przeczytal Pan tego, co jest napisane na www.muzyka.pl,
> skoro:
> a) przekrecil Pan nazwe firmy,

Przepraszam. Powinno być "Centrum Oprogramowania" - nazwa, przyznacie, dość
enigmatyczna

> b) napisal Pan, ze "rejestracja w jednej z tych domen kosztuje jedyne
> 180 pln + VAT / rok", co nie jest prawda,

W jednej z tych domen rejestracja rzeczywiście kosztuje 180 zł. W kilkunastu
innych też :-). W kilku z nich (np. zoo.pl) nie... :-)

> c) nie zauwazyl Pan, ze na wstepie napisano, ze jest to propozycja.

Zauważyłem. Ta sprawa ma jednak kilka aspektów:
- dlaczego NASK zarejestrował (owemu tajemniczemu Centrum, lub komukolwiek
innemu) tego typu domeny. W regulaminie NASKu jest przecież klauzula "12.
Abonent może zgłosić do rejestracji jedynie taką nazwę, do której używania ma
prawo.". A może teraz obowiązuje zasada "kto pierwszy ten lepszy"? Czy ktoś
wykupił już "internet.pl"? (Sprawdziłem. Tak.). Czy w takim razie nie należy
tego w jakiś sposób uporządkować (choć to słowo zyskało już negatywne
konotacje)
- choć to tylko propozycja, to domeny zostały już wykupione, przez anonimowe i
potężne "Centrum" ;-)
- skoro jest to propozycja, to właśnie na pl.listserv.polip powinna być
przedyskutowana...

Czekam(y).

Michał Jaskólski

--