Re: Apel do interlokutorów

Autor: Paweł Krawczyk (kravietz_at_ceti.com.pl)
Data: Wed 13 May 1998 - 18:26:59 MET DST

Andrzej Bort <bort_at_silesia.pl> wrote:
> Nie, chyba nie. Mam podobną średnią, mimo braku regułek TS'a (lub
> jakichkolwiek podobnych). Owszem, zdarza się raz na jakiś czas dzień, w
> którym przyjdzie np. 10 (lub nieco więcej) spamów, ale generalnie kręci
> się to w okoliczach liczby 5 (a ostatnio nawet mniej).

Regułki TS mają dużą skuteczność na spamy wysłane z fałszywych adresów
(9287342_at_239842.com) i to widzę z logów. Przy okazji blokują mailbomy.
Natomiast skuteczność blokowanie według blacklisty zależy od blacklisty.
Dopisywanie pojedynczych adresów prawie nic nie daje - mało który spammer
wysyła z tego samego adresu dwa razy. Trochę lepiej jest z blokowaniem
całych domen (Ś.P. cyberpromo.com, e-announce.com), ale tutaj znowuż jest
klasyczny problem pt. "wylewanie dziecka z kąpielą" :) Natomiast regułki
antyspamowe plus procmail mają całkiem niezłą skuteczność.

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://www.ceti.com.pl/
info: oferta_at_ceti.com.pl.  Home: http://ceti.com.pl/~kravietz/