Re: e-mail, WWW i ochrona danych osobowych

Autor: Lukasz Trabinski (lukasz_at_inx.pm.waw.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 19:49:39 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
> Chcialem ponownie poruszyc sprawe, o ktora tutaj pytalem juz jakis czas temu
> (wtedy, kiedy wybuchla awantura wokol ATCOM-u), ale nikt nie podjal tematu.
> Moze teraz...

> Wiele instytucji (zwlaszcza uczelni) ma spisy pracownikow (z adresami e-
> mailowymi, a nawet sluzbowymi numerami telefonow) dostepne przez WWW. Jest
> to ewidentnie baza danych. Jak sie maja takie bazy do ustawy o ochronie
> danych osobowych? Na jakich warunkach wolno je tworzyc? Na jakich warunkach
> wolno je udostepniac (a tworzone sa ewidentnie w celu udostepniania na WWW,
> [...]

Zależy co rozumiesz pod pojęciem bazy danych? Baze danych można w takim razie
stworzyć za pomoca finger'a. Niektórzy wpisują tam nr. telefonów, adresy
itp. Czy z związku z tym należy blokować finger'a? Baze danych adrsów
E-mailowych b. łatwo stworzyć na podstawie newsów. Robię tak
cd ~news/pl/listserv/polip a następnie grep From: * >baza.txt
i już mam bazę danych... :-) Możesz mi podać namiar na tą ustawę?
W sumie jestem przeciwny udostępniania moich danych każdemu, ale niektórych
rzeczy chyba się nie da ominąć, np. adresy e-mail, imię nazwisko. :-)
W zasadzie takie bazy do tego się ograniczają (lub powinny się do tego
ograniczać). Przecież taką bazą danych jest również zwykła książka
telefoniczna...

--
                            _Lukasz Trabinski_
 PGP key: finger lukasz_at_inx.pm.waw.pl, http://www.pm.waw.pl/~lukasz/ Irc:Aero