Re: Czy cenzurowac siec?

Autor: Jerzy Pankiewicz (pankiewicz_at_sun1000.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 10:11:40 MET DST

In pl.listserv.polip Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> wrote:
: Dołóżmy do tego fakt często wygodnie pomijany przez niektórych: Internet
: jest medium typu "pull". Żeby jakieś informacje uzyskać, trzeba ich
: _ZAŻĄDAĆ_. Gdy poproszę serwer news o listę grup, a ten pokaże mi ileś
: grup o których wiem, że zawierają pornografię, to NIE MUSZĘ tam
: zaglądać. Jeżeli zaglądam, to po to, by pornografię zobaczyć.
: Odpada więc argument, że to kogokolwiek razi. Internet to nie kiosk z
: gazetami, w którym może kogoś razić goła pani na okładce. Tu trzeba
: _chcieć_ dotrzeć do informacji. Analogicznie w przypadku serwerów WWW.

Tak nie jest. Obrzydliwosci mozna wyslac do dowolnej
grupy lub wlaczyc do sieci WWW tak, ze dotrze sie do
nich szukajac czegos innego.

                  Jerzy Pankiewicz