Re: Internet w sieci kablowej a systemy operacyjne (fwd)

Autor: Andrzej Bursztynski (NoSpam_and_at_andy.pse.pl)
Data: Thu 30 Apr 1998 - 15:46:18 MET DST

Andrzej Resztak wrote:
>In pl.listserv.polip Pawel Pierscionek <pawel_at_mud.pl> wrote:
>: >
>: A kto mowil, ze nie mozna zmienic MAC, powiedzialem tylko, ze miana
>: nic nie da bo straci sie dotep do modemu a powtorne przywrocenie MAC
>: nic nie zmieni bo gniazdko bedzie juz odciete na amen, chyba ,ze
>: klinet wytlumaczy sie.
>
>To znaczy, ze nie moge miec kilku kart i ich sobie poprobowac?
>Dlaczego? Rozumiem potrzebe blokady gdy probuję uzyc adresu MAC/IP
>uzywanego przez kogos innego, ale zeby kazda zmiana karty
> [...]

Prawdę mówiąc im więcej się zastanawiam nad tą koncepcją AC/PDI Internetu
w kablówce tym bardziej się głupi robię.

Skoro deklaruje się, że przepustowość ma być na poziomie X kb/s do routera
brzegowego (nic więcej się tak naprawdę zagwarantować nie da), to co
za różnica ile tych komputerów będzie włączonych? Stosowanie MAC adresów
wydaje się na pierwszy rzut oka niezłe, niestety w praktyce jest dla
dostawcy Internetu bardzo uciążliwe. Czy nie prościej jest zrobić
tak, że dany adres IP po prostu ma przydzielone pasmo powyżej którego
nie przeskoczy, autentykacja może się odbywać w oparciu o np. ssh
albo i system haseł (bezpiecznych) i chyba to wystarczy do wyeliminowania
pomysłów klientów na zostanie "nowym ISP na koszt AC" czy "zakładania
sitów z warezami"?

--
Andrzej Bursztynski, PSE SA, My personal opinions are just mine.