Re: cennik NASK i komercja w sieci naukowej

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 20:56:20 MET DST

On Wed, 29 Apr 98 17:25:51 +0200, "rafamiga_at_bofh.org.pl"
<rafamiga%bofh.org.pl_at_f33.n480.z2.fidonet.org> wrote:

> Jeżeli ceny skoczą do 1/6 tego, co było to są dwie możliwości:
>
> albo NASK brał 6 razy więcej niż faktyczne koszty [a i tak wiadomo,
>że to nie 1/6 tylko 1/nn bo za ruch też się płaci] -- a więc nie powinno być
>problemu z samofinansowaniem się odrębnej sieci edukacyjnej -- nawet po
>obniżeniu kosztów o połowę KBN będzie wypłacał NASK-owi 3 razy więcej niż sieć
>kosztuje;
>
> albo koszty te są co najmniej 6-krotnie niższe co też oznacza, że KBN
>powinien zastanowić się nad udostępnieniem sieci węzłom komercyjnym -- wszak
> [...]

Właśnie też się tak zastanawiałem. Z tym NASKiem to chyba coś nie w
porządku ;-) Nagle ma SZEŚCIOKROTNIE niższe koszty działalności? A może to
promocja? Czy przyciągnie tym klientów... nie wiem. Obniżka to rzecz miła.
Ale jak nagle NASK zrobi 'zaledwie' czterokrotną podwyżkę? Albo,
'niewielką', trzykrotną? A może 'nieznaczącą' -- dwukrotną? To firma, która
się doń podłączyła pójdzie z torbami.

Marcin Jagodzinski
marcinj_at_webcorp.com.pl
http://marcin.supermedia.pl/