Re: najlepszy provider

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 14:17:46 MET DST

Dnia 29 Apr 98 o godz. 7:07, Michal Szokolo napisal(a):

> Wiem oczywiscie, ze kryterium "ma wlasne lacze i swiadczy legalnie
> uslugi" jest bardziej skomplikowane do zastosowania, trzeba zwykle
> zapytac przedstawiciela firmy o to, nie wystarczy sprawdzic czy ma
> gdzies podane numery do modemow.
Grubo sie mylisz, jezeli sadzisz, ze lista jest tworzona tylko na podstawie
tego, co jest gdzies podane. W przypadku jakichkolwiek watpliwosci zawsze
kontaktuje sie, i to czesto wielokrotnie - az do wyjasnienia wszystkiego, z
dana firma, i pytam czy firma oferuje dostep przez modemy i/lub lacza
dzierzawione (bo to jest druga czesc kryterium "bycia providerem", o ktorej
zapomniales, skupiajac sie tylko na modemach - a ten sposob udostepniania
sieci staje sie ostatnio coraz istotniejszy!)

> Daloby to jednak pelniejsza liste i
> lepsza informacje dla jej czytelnikow, ktorzy sa zainteresowani nie
> lista dla listy ale informacjami gdzie mozna sobie zalozyc konto i za
> ile.
To w takim razie mylisz adresatow tej listy.
Moja lista jesta dresowana nie do osob, ktore szukaja informacji, gdzie sobie
zalozyc konto, tylko do osob - a takze firm - ktore szukaja informacji, gdzie
sie *podlaczyc do sieci*. Powtarzam jeszcze raz, duzymi literami: PODLACZYC
DO SIECI. Teraz jasne?
Po to jest m.in. podzial geograficzny na liscie. Przeciez w przypadku tylko
zalozenia konta nie ma on wiekszego sensu - serwer, na ktorym sie ma konto,
moze byc gdziekolwiek.

> Nie dyskryminuje. W logiczniej prowadzonych listach (zagranica...),
> spora czesc opisu to takie znaczki symbolizujace (na zasadzie T/N) czy
> dana firma oferuje usluge x. I tam byloby widac, ze np. PDi oferuje
> dialup i przystojnego serwisanta na telefon a VR.pl ani jednego ani
> drugiego. Uzytkownik ma wybor oparty na wiedzy roznych ofertach - moze
Slowo kluczowe: czas. Planowalem zrobic cos takiego i to juz od dawna, ale
niestety nie mam czasu, aby to zrobic. Z ledwoscia nadazam z normalnymi
aktualizacjami tej listy w takiej postaci, w jakiej aktualnie jest :-(.
Planowalem nawet cos wiecej: formularz, za pomoca ktorego uzytkownicy mogliby
oceniac jakosc uslug kazdego providera, i na podstawie tych zbieranych od
uzytkownikow informacji automatycznie bylby tworzony pewnego rodzaju ranking.
Ale to wszystko niestety wymaga czasu, ktorego nie mam. Moze pomozesz???
(Juz widze odpowiedz: ze ty takze nie masz czasu. A widzisz jak to jest...
:-()
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl