Re: Autocenzura TPSA a dyskusja na temat cenzury www/usenet

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 13:28:44 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl>:

> Troche inna sprawa jest kasowanie spamow ze wzgledow technicznych, poniewaz
> spam zagraza samej sieci, a wiec realizacji tej wlasnie wolnosci slowa, ale
> to dotyczy tylko przypadkow, gdy jest to naprawde duzy spam, a nie pseudo-
> spam na piec grup ;->, ktory jest kasowany wlasciwie tylko dla zaspokojenia
> antyspamerskich ambicji admina, bo sieci to on zbytnio nie zaszkodzi...

Nie calkiem dla zaspokojenia ambicji:

1. dla zasady, zeby nie bylo precedensow
2. dla obnizenia kosztow eksploatacji sieci,
   bo za kazdy spam, nawet taki na piec grup
   placa odbiorcy, a bynajmniej nie spammer
3. zeby zniechecic innych potancjalnych spammerow.

Przyznam, ze w ogole dziwi mnie poblazliwosc i przymruzenie oka,
z jakim traktowani sa w polskim Internecie spammerzy ... :-(
W dalszym ciagu nie dla wszystkich oczywiste jest, ze jakiekolwiek
wspieranie spamu jest zachowaniem *bardzo nagannym*,
a providerze pozwalajacy, aby spam przechodzil przez ich serwery dzialaja
nie tylko na wlasna szkode, ale na szkode calej spolecznosci sieciowej.

---w