Re: Dyskusja na temat cenzury www/usenet/e-mail

Autor: Dariusz (gemnet_at_polbox.com)
Data: Sat 25 Apr 1998 - 10:22:03 MET DST

Prosze sie nie gniewac , ale moj temperamentr nie pozwala czytac bzdur
typu:
usenet server to jest gazeta
administrator usenet server jest wlascicielem gazety z postami do tego
usenet servera
posty do usenet przesylane do tego usenet servera staja sie wlasnoscia
tego administratora.

Moge latwo udowodnic, ze tak nie jest, nie bedzie i nie powinno byc, a
niby czemu.

Prosze mnie zrozumiec, ze jak czytam odmienne poglady to trudno mi
zrozumiec taki wysoki stopien abstracji i mnie to bardzo denerwuje,
niemniej nie jest moim zamiarem, aby ktokolwiek sie z tego powodu
obrazal.

Jaroslaw Zielinski wrote:

> Od tego momentu, w ktorym wysylasz do serwera X, ktorego wlascicielem
> jest firma Y posting Z.

> Czy to znaczy, ze wlasnie zaczynasz grozic kazdemu wlascicielowi serwera
> news w Polsce?
Nie zrozum mnie zle, po prostu nie mozna sobie przywlaszczac czyjejs
wlasnosci, nawet stosujac rozne skroty myslowe.
Zatem powtarzam. Administrator usenet nie ma zadnego prawa wlasnosci do
postow do konkretnego servera usenet, chyba ze je sam stworzy.
Jezeli uwaza inaczej, uznaje swoje domniemane prawo wlasnosci do
dziala bezprawnie, nielegalnie i narusza prawo prasowe, raz uznajac,
ze usenet server to gazeta ???
Drugi raz cedujac na siebie prawa do postow.
I to jest niebezpieczne , tak dla dministratora , ktory sie opiera na
takiej konstrukcji prawnej i po drugie niebezpieczne i grozne dla samego
usenetu i ludzi wysylajacych postingi do usenet.
Nie mozna tego nazwaz inaczej niz kradzieza wlasnosci intelektualnej i
bezprawnym przewlaszczaniem.
Oczywiscie nie musisz sie ze mna zgadzac, ale chociaz napisz , czy nie
zartujesz z tym pogladem, ze usenet server to twoja wlasna gazeta
Dariusz