Re: Atcom

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 08:42:27 MET DST

Dariusz Margas <darecki_at_spray.atcom.net.pl> wrote:
> [...]
> : Pytanie było: "czy taki adres można umieszczać w bazach danych". Nie było
> : nic o "przepisywaniu adresu na własny użytek". Wszak przepisanie adresu na
> : własny użytek, a handlowanie nim (w końcu bazy danych robi się w jakimś
> : _KONKRETNYM_ celu - np. udostępnianie tago, za $$$) to "drobna" różnica.

> KAzdy widzi tylko $$$$ ?
> A moze czasami robi sie cos dla innych, albo z filantropii ?

Pozwolisz, że nie uwierzę?

> : Znaczy - "udoskonalamy nasze filtry, aby wysyłać spam skuteczniej"?

> Aby wyswietlac mniej bledow.

No przecież mówię: żeby wysyłać spam skuteczniej. Do tego się to
przecież sprowadza :-]

> [...]
> : > A czy jak bedzie zastrzezony, to nie zadzwoni?

> : Jeżeli _BARDZO_ będzie chciał, to znajdzie sposób. Na idiotów nie ma
> : ochrony. Poza prawem, rzecz jasna, które to prawo powinno tak działać.

> A jak bardzo bedzie chcial wyslac maila, to tez wysle.

Tylko że trzeba bardzo chcieć. Trzeba chcieć znaleźć ten adres.
Jak _BARDZO_ Atcom szukał mojego emaila?

> : > A czym sie to bedzie roznilo, jesli np. ja dopisze twoje adresy do takiego
> : > serwisu? Przeciez tam kazdy moze dopisywac.

> : Sam nie wiesz, co gadasz. Można sprawdzać parametry zwracane przez serwer
> : WWW, można kontrolnie wysyłać maile do zapisywanej osoby z prośbą o
> : potwierdzenie zapisania... Dalej "każdy może zapisywać"?

> Ja chyba wiem.
> Wiem, ze mozna wyslac maila z prosba o potwierdzenie, bo wyobraz sobie, ze
> wlasnie tak robimy. I miedzy innymi o to niektorzy czytelnicy polipa maja
> pretensje.

1. Pisałeś o zapisywaniu "dla kawału" Osobnika B przez Osobnika A. I
   do tego twierdziłeś, że to jest proste. A ja podałem prostszy sposób
   na zabezpieczenie się przed czymś takim
2. Dla skupienia uwagi przyjmijmy Osbnika B jako "Bort Andrzej", a
   Osobnika A jako "Firmę Atcom". A w stwierdzeniu, że każde zapisanie
   osoby do książki adresowej powoduje wysłanie maila z prośbą o
   potwierdzenie, jest zawarte samo kłamstwo. Bo:
3. Nie dostałem od firmy Atcom (jako właściciela serwisu) prośby o
   potwierdzenie zapisania mnie do takiego serwisu, wobec czego nie mogłem
   wyrazić na to zgody (lub nie wyrazić). Natomiast otrzymałem od firmy
   Atcom dwa listy z podanym hasłem do owego "serwisu". Znalazłem się
   w tym serwisie nie z własnej woli, nikt mnie nie zapytał, czy chcę
   się znaleźć w czymś takim.

> BTW. Jak na to wpadles?

Tak jak opisałem - w prosty i genialny sposób (ja już od dawna wiedziałem,
że mam w sobie coś z geniusza :-]]] )

> : > Obled?
> : > Jesli pojawia sie tam reklamy (a przeciej juz nie raz byly), to nie
> : > dlatego ze znalazly sie w spisie, ale dlatego, ze adresy list sa dobrze
> : > znane i latwo tamtedy wyslac poczte do wielu adresatow

> : Klasyczne podejście spamerów.
> Wlasnie - ciesze sie, ze sie ze mna zgadzasz. Typowy spamer-leniuch nie
> czyta adresow. Zamiast tego wysyla na listy dyskusyjne.

Typowy spamer leniuch po kilku postingach na newsy, które zostaną skasowane
z tych serwerów (nie ze względu na treść - to by wtedy była cenzura) pójdzie
po rozum do głowy. I albo udoskonali własne techniki, albo pójdzie do firmy
z dużą bazą adresów e-mail, zapłaci parę $$$ za usługę i firma mu to wyśle.

> : Atcom? Dlaczego firma Atcom nie publikuje danych swoich klientów?

> A jakie dane swoich klientow ma publikowac?

Np. adresy e-mail.
A jak z danymi pracowników? są dostępne? Bo ja widziałem tylko dane jednego
pracownika (na newsach, w kilku postingach - na jeden właśnie odpisuję).

> [...]
> : > Nie metod, a zrodel. Przeciez juz je wyjasnialem

> : Można prosić o wyjaśnienie metod i źródeł w kontekście moich testów?

> Przeciez to jeszcze lezy na serwerach. Jak napisze drugi raz to samo, to
> bedzie SPAM! :)))

Powtórzę pytanie: Dlaczego firma Atcom twierdzi, że zbiera adresy ze stron
WWW, jeśli na 17 osób ze stronami WWW znalazła tylko 7? Dlaczego ja twierdzę,
że Atcom zbiera dane z Usenet News, jeśli na 7 osób pisujących w bazie
firmy Atcom znalazło się tych właśnie 7 osób? Dlaczego ja nie wierzę firmie
Atcom?

--
-- Andrzej Bort  Silesian Technical Univ., Computer Center, Gliwice, Poland
-- e-mail: bort <AT> polsl.gliwice.pl      Office phone: (+48-32) 230-76-86