Re: Czy ATCOM popelnil przestepstwo tworzac swoja baze adresowa ?

Autor: Andrzej Bursztynski (NoSpam_and_at_andy.pse.pl)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 12:40:53 MET DST

Dariusz wrote:
>Czytam te spory na temat ATCOMu i nie wiem czy tworzac baze naruszyl
>ustawe ?

Wygląda na to że tak.

>Popelnil przestepstwo ?
To już prawnikom bym zostawił rozważania kwalifikacji czy to przestępstwo
czy wykroczenie.

>Wycofal sie z tworzenia tej bazy adresowej ?
Nie.

>Znajomy z polboxu prosil o wykreslenie swoich danych z ich bazy to
>otrzymal niepochlebna odpowiedz , ze co to za adres z ktorego pisze,
>ktory generuje smieci w postaci zalaczonej reklamy i ani slowa o
>wykresleniu danych.

Ja za to nie dostałem żadnej odpowiedz. Efekt ten sam - i twojego znajomego
i moje dane nadal figurują i są udostępnianie.

>Cytowana tutaj DejaNews tez tworzy dziwactwa polegajace na tworzeniu
>profilu uzytkownika usenet, piszac czym sie interesuje, jaki posty i na
>jakie grupy wysyla.
>Kiedys spotkalem nawet tekstowy profil z opisem zainteresowan
>uzytkownika.
>
>Moze to glupie, ale takie bazy sie bardzo nadaja do selekcjonowania
>kandydatow do pracy, na stanowiska w administracji panstwowej i inne.

Nikt nie twierdzi że bazy są głupie, tylko że głupie jest tworzenie
ich z rekordów uzsykanych bezprawnie bez zgody osoby zainteresowanej.
Wartość takiej bazy też jest nikła skoro zawiera dane w dużej części błędne
ale to już inna pieśń.

[..]

Cały czas jest dostępna na WWW, co łatwo samemu sprawdzić: www.atcom.net.pl

--
Andrzej Bursztynski, PSE SA, My personal opinions are just mine.