Re: Korporacja Usenet

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 18 Apr 1998 - 13:23:25 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Dnia 16 Apr 98 o godz. 9:08, Jaroslaw Zielinski napisal(a):

:> To ja bym sobie napisal taki skrypt:
:> IF author = "Rafal Maszkowski" AND subject = "Czy to spam?"
:> THEN vote = YES;
:> SEND.
:> ..i udostepnial jako freeware. Ale bylaby prawdziwie elektroniczna
:> demokracja...
: To ja bym, czysto z przekory (bynajmniej nie dlatego, zebym nie lubial
: Rafala...) napisal i udostepnial analogiczny skrypt, ktory roznilby sie tym,
: ze byloby vote=NO :-)))
A teraz jeszcze spróbuj ocenić: ilu ludzi używałoby Twojego skryptu,
a ilu - skryptu Twojego imiennika? Bo ja oceniam proporcję na 1:10.
I nie wykluczam, że jestem nadmiernym pesymistą (tzn. może to byłoby
raczej 1:20 albo 50?). Bazuję tu na 2 faktach:
1) cytowana już ankieta, z której wynika, że 90% użytkowników
Internetu nie życzy sobie spamu;
2) ogólnie (?) znane doświadczenie Rafała w zwalczaniu spamu;
z których to faktów wyciągam wniosek, że ci, którzy spamu sobie nie
życzą, zdecydują się zcedować na Rafała decydowanie, co jest spamem.
Ja w każdym razie to zrobiłbym (i robię, w takim zakresie, w jakim
jest to realne obecnie).

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej