Re: Internet w Aster-City

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 23:52:02 MET DST

B.Maruszewski_at_jtz.org.pl wrote:
> [...]
> jesli ja sie za cos zabieram, to najpierw sie zapoznaje z wszelkimi
> mozliwosciami co sie moze z tym czyms stac, czego ode mnie sie
> oczekuje itp. Wtedy podejmuje decyzje: bede w stanie zapewnic to czego
> sie ode mnie oczekuje czy nie. Jesli nie, to sie po prostu grzecznie
> wynosze. A to mi przypomina takie "huzia na Jozia". Zrobimy im, niech
> maja, ale niech nie oczekuja "Bog wie czego". A tutaj niestety sie
> Panowie pomylili, bo jesli ja np. pracuje przez Internet, to oczekuje
> natychmiastowej reakcje na awarie, bo mi pieniazki leca :)

To ty sie pomyliles. Jesli oczekujesz 24-godzinnego serwisu, czasu
reakcji jedna godzina, i na dokladke chcesz miec dwukierunkowa lacznosc,
a potem jeszcze sadzisz, ze to moze kosztowac 80 zl, to czemu nie
otworzysz wlasnej firmy providerskiej i nie zrobic tego za taka cene?
Przekonasz sie, ze to malo wykonalne.

> Chyba nie
> musze tlumaczyc tutaj co to znaczy pracowac przez Internet, prawda ?
> Windziarze, to i moze sa przyzwyczajeni do tego, ze ciagle cos nie
> dziala, ale nie ja. Mam takich w pokoju u siebie: jak siec nie chodzi,
> to po prostu to akceptuja, natomiast ja natychmiast pukam do pokoju
> administratora i mowie zeby naprawil...

To jest fundamentalne pytanie, ktore musielismy sobie zadac na poczatku:
czy to ma byc siec dla 10000 osob, ktore satysfakcjonuje dostep do WWW z
prawdopodobienstwem 99%, czy tez dla 100 osob, ktore beda chcialy placic
5 razy wiecej, i dla nich konieczne jest prawdopodobienstwo 99.99%.
Wybralismy to pierwsze. Siec kablowa to zbyt dobre medium zeby zmarnowac
okazje na takie spopularyzowanie internetu. Dla tych 100 osob pozostaje
albo zaakceptowanie pewnego poziomu uslug (co nie znaczy, ze nie
bedziemy dbali o jakosc - po prostu nie bedzie nas na pewne rzeczy
stac), albo zakupienie sobie linii stalej od providera.

> Jak sie chce, to mozna.

Sprobuj. Ja nie zamierzam ci tlumaczyc ze sie nie da.

> A co mnie to obchodzi ????????????? Sie popsulo, niech naprawia. Mnie
> nie obchodzi, czy akurat mrowka chce sie poopalac w swiatlowodzie ;)
> czy jakiemus robalowi kabel smakowal, czy dysk padl... Jest admin -
> niech naprawia.

Jest user - niech placi. What you get is what you pay for.

EOT, bo to juz naprawde meczace sie robi. Siedemnasty post z rzedu
probujesz mnie przekonac, ze za 80 zl nalezy ci sie conajmniej 2MBps do
USA i 1-godzinny czas reakcji na zgloszone awarie, a ja probuje ci
powiedziec, ze z pieniedzy, ktore ide na obsluge providera nie daje sie
tego zrobic. Przyjmij prosze do wiadomosci ze siedze w tym dosc gleboko
i 3mam reke na kasie, wiec wiem, na co moge sobie pozwolic, a co jest
sporo ponad moj budzet.

pozdrowionka

Michal

--