Re: Internet w Aster-City

Autor: Tomasz Surmacz (ts_at_blurp.bnafh.bofh.org.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 03:10:45 MET DST

B.Maruszewski_at_jtz.org.pl (B.Maruszewski_at_jtz.org.pl) wrote on 15 Apr 1998 20:21:51 GMT:
BMjop> Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net> wrote:
> [...]

BMjop> Ja przepraszam... Moze bede troche niegrzeczny... Skoro ja zakladam
BMjop> siec i wiem, ze bedzie w niej kilkuset/kilka tysiecy uzytkownikow, to
BMjop> wykupuje od razu jakies porzadne lacze (10Mbps lub wiecej) zeby ich
BMjop> obsluzyc, bo po prostu odejda... A AsterCity, to ja sie dziwie...

A pomyślałeś co dalej z tym pięknym 10Mbps lub więcej będzie?
Dalej, tzn. po wyjściu z tego 'backbone' do innych sieci - do
NASK/TPSA/cokolwiek, USA i innych krajów. Co z tego, że lokalnie będą
mieli nawet 10 Mbps (czy jest zapotrzebowanie na to? czy jest już tylu
użytkowników? Jakie byłyby koszty tego i czy ich na to stać?), jeśli
i tak nie uzyskają transferów szybszych niż 100-500 bajtów na sekundę,
bo wszystko dławi się na wolnych łączach wyjściowych z Polski w świat,
bo kilkaset firm podłączonych jest łączami 2 Mbps, a jakie jest łącze
Polska-świat - każdy widzi...

BMjop> Podlaczenie do PDI sp. z o.o. i chca kurna warszawe kablowac ...
BMjop> Dziwni ludzie. Niech sobie kupia jakies swiatlo do TP SA czy POL34 czy
BMjop> czegos podobnego i niech lacza...

Nie od razu Kra^H^H^H^H Internet zbudowano... :-)

--
This is a left-handed signature. Do not be alarmed. Do not adjust  (_   _' __)