Re: Jaki router Ethernet<->Frame Relay?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 07 Apr 1998 - 03:53:14 MET DST

"Jaroslaw Lis" <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> writes:

> Nie do konca tak, bo jak potrzebujesz nowy port szeregowy, to gdzies bedzie
> lacze, i tam trzeba bedzie postawic jakis maly routerek :-)

No tak. Ale niestety ceny nowego routera nie przeskoczysz.

> W pececie dostawiasz karty ... po 600$ sztuka, zaraz zabraknie przerwan,
> slotow, i mocy procesora - a raczej mocy magistrali.

PCI? Nie tak szybko.
Tak, sa oczywiscie karty V.35 PCI.

Tyle ze przy ISA tez nie zabraknie tak szybko.

> Jak Ci padnie karta transmisji synchronicznej to masz ten sam problem.
> Jak Ci padnie karta wieloportowa, to tez masz ten sam problem...

Tylko ze taka karta jest nieco tansza. I pasuje do kazdego routera PC,
a nie tylko do tego najdrozszego.

Zreszta... Potrzebuje (i mam) uzywac routera, ktory ma przynajmniej
6 portow Ethernet, oraz 1 port szeregowy (1Mbps). I drugiego routera,
ktory ma 4 porty Ethernet, i 1 port szeregowy (2Mbps). Router ma byc
taki, zeby ruch byl ograniczony przez karty, a nie przez np. procesor.
Oczywiscie musza byc filtry pakietow, zarzadzane z zewnatrz - chociaz
przydaloby sie takze cos odpalanego z jakiegos crona (ale cron
moze byc na zewnatrz). Jakies proxy tez by sie moze przydalo.

Jakie Cisco proponujesz, i ile razy wiecej bedzie to kosztowac?
Bo rzeczywiscie, przy 1 Ethernet + 1 serial PC i Cisco sa jeszcze
porownywalne, szczegolnie jesli wezmie sie pod uwage koszt "nauczenia sie"
Cisco i Linux'a.

--
Krzysztof Halasa