Re: Internet przez karte sieciowa.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 27 Mar 1998 - 17:42:54 MET

Dnia 26 Mar 98 o godz. 23:31, Leszek Wencel napisal(a):

> Czy mozna udostepniac modem poprzez karty
> sieciowe pracujace pod WINDOWS 95?
>
> Czy w przypadku takiego udostepnienia modemu
> jest mozliwy rownolegly dostep do Internetu
> z kilku komputerow jednoczesnie?
Co innego jest udostepnienie modemu jako fizycznego urzadzenia (zeby np. moc
przez niego wyslac faks, albo zadzwonic do BBSu), a co innego udostepnienie
Internetu. Przypuszczam, ze chodzi ci raczej o to drugie. (Co do pierwszego,
to sie nie znam; niewatpliwie jest jakis soft do tego, ale nigdy go nie
uzywalem).
Jesli chodzi o to drugie, "po prostu" komputer posiadajacy modem musi dzialac
jako router ;-). Pisze "po prostu" w cudzyslowie, bo to nie jest takie
proste. Poza tym, jezeli tym modemem chcesz dzwonic na 0-202122, lub do
jakiegokolwiek innego providera, z ktorym nie masz specjalnych ustalen
odnosnie przyznania numerow IP na cala podsiec, to dostajesz *jeden* numer
IP. A to oznacza, ze potrzebny jest nie router, lecz proxy, i na sieci
lokalnej adresy IP z klasy nieroutowalnej. W sumie najlepiej to by sie
nadawal do tego Linux... ;-)
Jest jeszcze rozwiazanie dedykowane tylko dla Windows 95, ktore wiem ze
istnieje, ale nie wiem o nim nic wiecej, tzw. Remote Winsock. Dziala to w ten
sposob, ze wszystkie komputery w sieci maja zainstalowanego takiego
specjalnego winsocka-klienta, ktory komunikuje sie z odpowiednim winsockiem-
serwerem na komputerze, przy ktorym jest modem, po NetBEUI. W efekcie wyglada
tak, jakby aplikacje internetowe na wszystkich komputerach mialy jednego,
wspolnego winsocka, i byly na jednym adresie IP. Nie potrzebujesz przy tym
miec TCP/IP w sieci lokalnej, a tylko na tym komputerze z modemem.
Zdaje sie, ze w nowych instalacjach OEM Windows 95 juz to od razu jest,
tylko trzeba to znalezc na dysku i skonfigurowac...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl