Re: Agent nie sciaga grup

Autor: Konik Bujany (rocking_at_horse.edu.pl)
Data: Sat 28 Feb 1998 - 14:52:05 MET

27 Feb 1998 23:25:15 GMT, "Jacek Żoch" <zoch_at_free.polbox.pl>
napisał(a):

>Np. istnieje popyt na platnych mordercow -> ludzie powinni miec prawo ich
>wynajmowac.

Ależ jeśli ktoś NAPRAWDĘ chce to tego mordercę zatrudnić to
niezależnie czy jest jest to legalne czy nie, uda mu się. Ograniczanie
praw klienta nie ma sensu. Rzecz jasna zawód płatnego mordercy nie
powinien być społecznie akceptowany, ale to wszystko co ma sens. A
naprawdę sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana bo żołnierz RP
***JEST*** płatnym mordercą ! Co to monopol ma prawo a ja nie ??? :-)

>Czy zabraniajac kradziezy ja zlikwidujesz ? Nie, wiec kradzieze nalezy
>zalealizowac !

Pytanie tylko czy jakakolwiek KRADZIEŻ jest uzasadniona kontra czy
istnieje nieszkodliwa PORNOGRAFIA. Śmiem twierdzić, że pornografia w
sensie jednostki nie jest szkodliwa. Dobrze, wiesz, że większość ludzi
mających komputer kiedyś oglądała obrazki. Ktoś komuś z tego powodu
zrobił krzywdę? Nie, a w każdym razie nie sposób tego udowodnić. W
imię czego chcesz ograniczać prawa innych osób ? Musisz wiedzieć bo
inaczej oni w rewanżu ograniczą Tobie!

>Ale to niestety byl jednostkowy przypadek. Tylko szeroko naglosniona sprawa
>jakiego np. naukowca z ICM by odstraszyla innych.

E tam, w obu przypadkach jest to kozioł ofiarny. Z racjonalnym
podejściem nie ma to nic wspólnego.