Re: TPNET - blokada serwera

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 24 Feb 1998 - 13:37:21 MET

Dnia 24 Feb 98 o godz. 13:23, futszak napisal(a):

> Zapomnialem, ze Siec stworzona glownie do edukacji i skladajaca sie
> glownie z ludzi powiedzmy sobie w miare inteligentnych mozna w ten
> sposob spierdzielic a za wszystkim stoja pieniadze.
*Stworzona* to ona zostala przede wszystkim dla celow wojskowych.
Naukowcy ja sobie przywlaszczyli. Masz cos przeciwko? Zdaje mi sie, ze nie.
Dlaczego zatem masz cos przeciwko dlaszym zmianom jej charakteru???
Wszystko zmienia sie, ewoluuje - ja od poczatku mojej bytnosci w sieci
uwazalem, ze ta siec powinna przestac byc siecia glownie srodowisk naukowych,
a stac sie siecia dla wszystkich. I tak sie stalo. I dobrze sie stalo.

> Nawet jesli odea to zmniejszenia hamstwa w Sieci ???
Siec staje sie powszechna, co oznacza, ze staje sie coraz blizszym
odzwierciedleniem tego, co nas otacza w zyciu codziennym. Od tego nie
uciekniemy, i zreszta nie powinnismy.
Jest chamstwo na ulicy, bedzie i chamstwo w sieci.
Wymysl, co zrobic, zeby zmniejszyc chamstwo w zyciu, to i w sieci ono
zmaleje. Ale na pewno tego nie osiagniesz administracyjnymi rozwiazaniami
usilujacymi ograniczyc dostep do sieci. Tak jak restrykcje podatkowe zawsze
bardziej uderzaja w normalnych uczciwych obywateli niz w kretaczy i
malwersantow, tak tez wszelkie restrykcje tego typu bardziej utrudnia zycie
normalnym uzytkownikom, niz chamom i oszolomom. Ci zawsze znajda sobie
sposob, zeby szerzyc chamstwo na sieci.
W sieci moglo nie byc chamstwa dopoki niewielu chamow o niej wiedzialo. Jak
juz sie raz dowiedzieli, procesu przenikania ich do sieci juz nie
powstrzymasz.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl