Re: TPNET - blokada serwera

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Mon 23 Feb 1998 - 23:37:15 MET

Artur R. Czechowski wrote:

> Secundo: czy widzisz inną możliwość niż stosowanie odpowiedzialności zbiorowej?

Odpowiedzialność grupowa? Np. dwójkowa albo trójkowa :-)

A tak serio... myślę, że trzeba powoli zacząć myśleć nad autoryzowaniem
wiadomości jakimś pgp (albo czymś innym, ale pgp chyba najprościej).
Wtedy w skrajnych przypadkach będzie można odciąć jakąś domenę, ale
pozostawiać te wiadomości, które podpisane są znanym kluczem. No i
oczywiście klucze nie mogą być tak sobie dodawane, tylko również
podpisywane przez kilka innych osób. Wtedy jak jedna z nich nawali, to
wiadomo kogo ściagać. A jak się okaże, że nie wiadomo, to można ścigać
tych, którzy podpisali trefny klucz.

Myślę, że jeszcze rok, maksimum dwa i takie rozwiązanie będzie
koniecznością. Inaczej utoniemy w spamie i śmieciach.

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *  POLAND