Re: IRC.PL - powazne zaklocenia

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_calder.com.pl)
Data: Thu 12 Feb 1998 - 16:59:45 MET

Tomasz R. Surmacz wrote:

> Ponieważ cały czas usiłuję pokazać, że decyzja NASK o zabraniu
> delegacji domeny jest niesłuszna, gdyż koronnym argumentem jest odmowa
> rejestracji poddomeny bofh.irc.pl, zarzut zawłaszczenia domeny przez
> jej administratorow oraz to, że w momencie zgłoszenia przez firmę SHACO
> chęci zarejestrowania domeny bofh.irc.pl nie było żadnego regulaminu,
> który by takiej rejestracji przeszkadzał.

Zgodze sie jedynie z argumentem o istnieniu regulaminu. Dodam, ze
regulaminu sprzecznego z wnioskiem o rejestracje domeny.
CO do zawlaszczenia, to wlasnie ten regualmin jest proba zawlaszczenia.
We wniosku mamy irc w Polsce, w regulaminie tylko IRCnet. A wystarczylo
we wniosku napisac, ze dysponent domeny ustala regulamin i byloby po
krzyku...

> W dalszym ciągu uważam, że domena taka nie spełnia celów określonych
> przy zakładaniu irc.pl.
Czy moglbys wskazac, ktorych celow nie spelnia? Ja nie moge znalezc...

> Czy cele te powinny się zmienić jest zupełnie
> odrębną kwestią, którą można przedyskutować, ale NIE z pozycji siły.
Dyskusja trwala 4 miesiace. Czy to znaczy, ze NASK wykozystal 'pozycje
sily'?

> W tej chwili wygląda to tak, że była sobie domena irc.pl służąca do
> obsługi IRCNetu oraz aliasów @irc.pl, z regulaminem określonym pod
> adresem http://zasady.irc.pl/zasady.html, przyszedł NASK, zabrał domenę,
> zlikwidował regulamin (w tej chwili nie obowiązuje żaden), zarejestrował
> poddomenę bofh.irc.pl i (moje zdanie:) ma zamiar doprowadzić do takiego
> samego bałaganu w irc.pl, jaki mamy w *.pl.

A czy byly jakiekolwiek propozycje innego rozwiazania tego problemu, czy
tylko nie, nie zarejestrujemy bofh.irc.pl ?

> A czy wszyscy administratorzy irc to prorocy lub jasnowidze? Czy ja mam
> też pisać 50 różnych zastrzeżeń, że usenet.pl służy usenetowi w Polsce, a
> jak może kiedyś się rozpadnie/połączy/nie wiadomo co jeszcze, to do czego
> innego? Jak taka sytuacja wystąpi, to wtedy się bedziemy zastanawiać.
> Mam nadzieję, że nie metodą faktów dokonanych z pozycji silniejszego.
Wystarczy jedno male zdanie, ustalajace kto decyduje o regulaminie.
Wtedy nie ma sporow o to, czy regulamin cacy, czy be, czy zawlaszczaja,
czy nie.

> UGH... nie dotarło to, co napisałem. Przeczytaj jeszcze raz. Może
> analogia z usenet.pl pomoże to zrozumieć, bo teraz nadal mamy JEDEN usenet
> i JEDNE newsy. Więc naturalne jest że piszę i mówię 'usenet' i 'news'
> i to znaczy TEN usenet, TE newsy. Gdybym zaczął mówić 'usenet news,
> na który składają się serwery takie a takie, administrowany przez XXX i
> YYY', to chyba by to było oznaką jakiejś paranoi. Wtedy było JEDNO irc
> (z poprawką na undernet, który dysponował WŁASNĄ domeną undernet.org),
> więc IRC znaczyło (i w zasadzie do dziś znaczy0 IRCNet, jako że jest to
> [...]

Tomku, TO, ZE ZNACZYLO nie znaczy, ze TERAZ ZNACZY. A podstawowa zasada
prawa jest to, ze kazda sprawe sie ocenia oddzielnie. Inaczej mowiac
patrzac DZISIAJ na wniosek o rejestracje domeny widze, ze mowa jest tam
o uzytkownikach IRC. A sieci jest kilka, co nie zmienia faktu, ze kazdy
kto kozysta z dowolnej sieci uzytkownikiem irc JEST.
A to, ze nie przewidziano tego wtedy, kiedy skladano wniosek, to jest
piwo, ktore trzeba wypic. I szybko zmieniac prawo (czyli dogadywac sie z
NASK-iem).

> Jarku, uogólniasz aż za bardzo. Bo Internet nadal mamy JEDEN.
<ZLOSLIWOSC> A internet 2? </ZLOSLIWOSC>

> Po drugie: wymień mi proszę wszystkie "inne sieci [które pod pojęcie
> polskiego irc] tez podpadaja, czy tego chcę czy nie...". Podejrzewam,
> że nie będę miał żadnych zastrzeżeń, by usadowić je w odpowiedniej
> podhierarchii *.irc.pl.
A czy byly takie proby, aby usadowic bofh gdzies w hierarhi?

> Tomek
Adam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 22) 6297910