Re: IRC.PL - powazne zaklocenia

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_calder.com.pl)
Data: Thu 12 Feb 1998 - 16:46:04 MET

Tomasz Surmacz wrote:
> Dokładnie tak się stało w kwietniu 1996, kiedy to została dokonana
> rejestracja domeny irc.pl. Wówczas JEDYNĄ siecią IRC działającą w
> Polsce (nie licząc undernetu, ale on i wówczas i teraz ma swoją własną
> domenę *.undernet.org) był EFNet, przekształcony później w IRCNet (po
> odpadnéęciu serwerów w USA). Administratorzy IRC wystąpili wówczas
> o rejestrację domeny irc.pl, w normalnym trybie (przez formularz
> rejestracji), deklarując wpłacenie wymaganej za rejestrację kwoty, lecz
> jednocześnie proponując zwolnienie z opłaty podyktowane specyficznym
> [...]

Tomku, wybacz, moze ja sie nie znam na prawie, ale wydaje mi sie, ze
przy skladaniu wniosku nikt nie przewidzial istnienia innych sieci.
Skoro znalazlo sie tam sformulowanie 'wszystkich uzytkownikow irc w
Polsce',
to obecnie bedzie ono inaczej interpretowane. To, ze kiedys oznaczalo
ono
tylko EFnet, nie znaczy, ze teraz tak jest. Inaczej mowiac w chwili
obecnej
NASK czytajac we wniosku komu ma sluzyc domena widzi uzytkownikow irc,
a nie IRCnet. I dlatego uwaza, ze powinna istniec w tej domenie
mozliwosc
rejestracji innych serverow niz IRCnet-owe.

Moim zdaniem zamiast klocic sie z NASK-iem nalezaloby utworzyc regulamin
rejestracji
innych serverow (np. rozbicie na domeny undernet.irc.pl, dalnet.irc.pl,
com.irc.pl) co zalatwiloby IMHO sprawe).

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 22) 6297910