Re: IRC.PL - powazne zaklocenia

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Mon 09 Feb 1998 - 13:35:56 MET

> Caly czas powolujesz sie na to, ze WTEDY jedyna siecia IRC byl IRCNet.
> Administratorzy domeny irc.pl ustalajac swoje zasady rejestracji przez "siec
> serwerow IRC", "usluge IRC w Polsce" itp. rozumieli IRCNet. Nie zostalo
> jednak napisane, ze domena ta *W PRZYSZLOSCI*, kiedy moga sie ew. pojawic

kilka uwag:
- formalnie ircnet nadal jest JEDYNA duza siecia irc w polsce.
- domena nie zostala stworzona do rejestrowania komukolwiek jakichkolwiek
poddomen i takowe nie istnialy i nie istnieja, nie wiem czemu mielibysmy
robic wyjatki
- irc.pl zostala stworzona dla potrzeb sieci dzialajacej
darmowo/niekomercyjnie/publinie, nie widze powodu by dopuszczac tu
prywatne/komercyjne mini-sieci irc
- pomyslodawca irc.pl byl operator ircnetu i chyba jego zdanie nalezy brac
pod uwage mowiac co mial na mysli tworca tej domeny w momencie zakladania
jej
- w zgloszeniu irc.pl podczas rejestracji bylo jasno podane o jakie
zastosowania i charakter domeny chodzi (wymieniono wszystkie) i ktore
servery beda posiadaly aliasy w irc.pl

karpio

ps. mysle, ze jesli powstanie inna duza i publiczna (niekomercyjna i nie
zwiazana z jakakolwiek firma) siec irc, na tyle popularna by mialo
uzasadnienie zarejestrowanie aliasa w domenie irc.pl to nie widzialbym
problemu. w tej chwili jedynymi duzymi i uczeszczanymi serverami irc w
polsce sa 4 servery ircnetu i istnieja stosowne aliasy [miasto].irc.pl
wskazujace na nie wlasnie, zgodnie z zalozeniem i przeznaczeniem domeny
irc.pl.