Re: POL-34

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 05 Feb 1998 - 20:32:38 MET

Artur Czechowski <arturcz_at_kerigma.cyf.gov.pl> wrote in article
<6bcel1$ruq$1_at_kerigma.cyf.gov.pl>...
: Gdzie mógłbym się dowiedzieć coś więcej na temat POL-34. Jakie ma
łącza
: krajowe, zagraniczne, styki z NASK i TPNET. Interesuje mnie stan
obecny
: i plany na przyszłość.
  ---
  W Poznaniu. Swojego czasu Tomek Kokowski obiecywał, że jak tylko
sprawa cała będzie oficjalnie dostępna - zdradzi trochę szczegółów.

  Z tego co ja wiem (nieoficjalnie) wynika, że:

  + będzie to sieć o strukturze gwiaździstej (z centrum w Poznaniu),
  + łacza 34M od telenergo,
  + wlasne wyjscie w swiat (ale o niewielkiej przepustowosci),
  + w ramach tych 34M poszczegolne ośrodki będą dostawały wirtualne
kanały do innych ośrodków (full mesh?), ale o "standardowej"
przepustowosci,
  + podobnie z łączem w świat - dla każdego ośrodka własny kanał
rzędu 1M
  + gro przepustowości dla obsługi łącz pomiędzy superkomputerami.

  Tak więc ma to być sieć przeznaczona do obsługi ruchu akademickiego
i naukowego.

  Wojtek