Re: opoznienia ping

Autor: Sebastian Bielinski (seba_at_veracomp.com.pl)
Data: Sat 31 Jan 1998 - 00:04:23 MET

Jaroslaw Lis wrote:

> : A jak to jest obciazony router, interfejsy, a przede wszystkim CPU?
> : Prawdopodobnie nie wyrabia sie routujac pakiety (to jest jego
> : pierwszoplanowe zadanie) i stad opoznienia w odpowiedzi na pingi.
> : Tak sie zachowuja CISCO i nie tylko.
>
> Ale dlaczego nie widac tego problemu przy pingowaniu dalszych routerow?
> A pakiety i tak przechodza przez ten "obciazony".

Owszem przechodza, ale nie musi na nie odpowiadac. Routuje je jak kazdy inny
pakiet. Jezeli pusci sie rownolegle dwa pingi do interface routera i do hosta za
nim, to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze te z hosta beda wracac pierwsze
:))) Mam wrazenie (to jest tylko domysl, ale moge to sprawdzic), ze router ma
ustawione priorytety zadan powiedzmy na zasadzie arp -> bridging -> routing ->
ping -> etc. Wiec jezeli jest zajety routingiem/bridgingiem albo bierze prysznic
:)))) to wstrzymuje mniej wazne zadania, czekajac na mniejsze obciazenie.
Ladna teoria, nieprawdaz ? Ale niestety nieprawdziwa :))))) Router bez
obciazenia zachowuje sie tak samo :))) - "spoznia" sie z pingiem z interface :))

pozdrawiam,

--
Sebastian Bielinski