Re: Ustawa chroniaca dane

Autor: Artur Bartnicki (archie_at_insert.com.pl)
Data: Wed 28 Jan 1998 - 21:04:59 MET

alex_at_eris.phys.uni.torun.pl (Janusz A. Urbanowicz) pisze, co następuje:

> ... na uczelni. O ile znam życie uniwersyteckie, oprócz pracy, na
> uczelni się je, pije, czasem śpi, prowadzi życie towarzyskie i różne
> inne rzeczy. To jedno utrudnienie rozdziału. Dwa, w przypadku uczelni
> często cięzko rozróżnić co jest prywatne a co służbowe (jak piszę
> artykuł na prywatnym komputerze to to jest prywatne czy służbowe
> ?). Trzy: a dlaczego nie mogę używać e-maila uczelnianego do rzeczy
> pryuwatnych a mogę zostawić na uczelnianej (portierni przesyłkę
> prywatną do kogoś z pracowników (w moim wypadku nawet
> studentów). Regulamin tego też ma zabraniać ?

Ależ nikt nie mówił, że pracodawca _musi_ wprowadzać takie
ograniczenia. Istotnie, warunki korzystania z własności pracodawcy w
przypadku, gdy tym pracodawcą jest uczelnia są często swobodniejsze
niż w przypadku firm komercyjnych (jakkolwiek niekoniecznie, czego sam
jestem dobrym przykładem :-)), ale jest to wyraz dobrej woli
pracodawcy, który ma wszelkie środki prawne, żeby te reguły zaostrzyć.
A że tego nie robi ze względu na bogatą tradycję, to inna sprawa.

--a
  / _ | _ ) Artur "Archie" Bartnicki praca: (0-71) 48 82 70
 / __ | _ \ mailto:archie_at_insert.com.pl dom : (0-601) 79 88 72

The truth is you're the weak. And I'm the tyranny of evil men.