Re: KBI - KRI - PIC - POCISK - PL-NIC ...

Autor: Antek Sawicki (tenox_at_tenox.tc)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 21:25:01 MET

On Mon, 26 Jan 1998, Tomasz Kokowski wrote:

>Obserwujac to co sie ostatnio wyrabia z domenami, a takze analizujac
>wypowiedzi na listach i newsach uwazam, ze powinnismy wystapic
>inicjatywa zorganizowania centrum polskiego internetu.
Genialne ;)

>Co to ma byc i jak ma dzialac powinien okreslic statut.
>Byc moze powinna to byc Fundacja, byc moze cos innego.
>Kontestujac propozycje KBNIP zgloszona przez SPUI
>sadze, ze mogloby to byc np. (nazwa robocza) KRAJOWE BIURO
>INTERNETU (w skrocie KBI), ktoremu KBNIP podlegaloby jako
>agenda ds. DNS.
Nazwa mi osobiscie sie nie podoba, moze jakies "Krajowe Centrum Koordynacji
Sieci" (KCKS) ? :)

>1. Uzyskanie od Min. Lacznosci listy providerow posiadajacych
> zezwolenia i koncesje.
Dobre.

>2. Wyslanie do wszystkich ISP z listy Min. Lacznosci zaproszenia
> do dyskusji na temat koncepcji i statutu (w scisle ograniczonym
> okresie czasu, dyskusje sledzi komitet redakcyjny -2 lub 3 osoby -
> i podsumowuje)
jasne, elektronicznie ? czy jakia tradycyjna forma ?

>3. Dyskusja + propozycja formy i statutu
> (wydaje sie, ze moglaby to byc np. fundacja)
Fundacja dobra jest, mogla by miec "zaklady" prowadzace dzialnosc
zarobkowa na zecz fundacji. Non profit oczywiscie.

>4. Zorganizowanie centrum.
no to jasne :)

>1. Biuro centrum (organ zarzadzajacy, kolegialny)
>2. Podlegle agendy
A ile tam sie ludzi zatrudni ?

>a) DNS
>b) Bezpieczenstwo (cos a la Polski CERT)
>c) Polskie RFC i dokumentacje
>d) Zespoly robocze (powolywane do konkretnych zadan)
>e) Regulacje prawne
>f) infrastruktura
OK, jeszcze pewnie cos dojdzie w "praniu".

>Organizacja dziala jako non-profit.
Tak, ale pracownicy musza zarabiac nomalne pieniadze.
Moze to isc w koszty dzialalnosci.

>Organizacja moze przyjmowac darowizny rzeczowe i pieniezne.
>? Organizacja moze otrzymywac dotaje celowe (np. Granty)
jasne

>a) przydzialem IP na Polske
a to nie sieci szkieletowe powinny robic ?

>b) zarzadzaniem nTLD .pl (zasady + rejestracja) i zasadami
> rejestracji w domenach nizszego poziomu
tak, ale regulamin powinien byc ustalony i uchwalony przez
wszystkich providerow... z ustalania regulaminu przez jedna
instytucje mamy teraz ta dyskusje...

>c) koordynuje kontakty z organizacjami zewnetrznymi
> (teraz robi to gdzieniegdze NASK prawem kaduka i historii
> - glownie akademickiej) + uczesniczy/reprezentuje
> Polski Internet.
jasne :)

>Uprzejmie prosze o komentarze i propozycje wspolpracy
>przy organizacji centrum.
Zglaszam sie do wspolpracy/pomocy przy twozeniu i dzialaniu
tej organizacji.

Uwazam ze jednostka ta nie powinna byc do konca "samodecydujaca".
Powinna w jakis sposob byc podlegla pod rade providerow.
Powtazam jeszcze raz ze teraz mamy demokracje i to jest jedyna
metoda, co wynika z dzialalnosci bez demokratycznej kontroli
widzimy teraz po NASKu.

Pozdrowienia - Antek Sawicki [tenox]

--
// Personal info: http://www.tenox.tc/