Re: "Sprawa wiosny"

Autor: Starling (starling_at_friko2.onet.pl)
Data: Sat 03 Jan 1998 - 01:23:16 MET

Co do przepisów, to właśnie (01.01.98) wchodzi w życie nowy
kodeks karny. Zawiera on trochę nowych zapisów o komputerach
i informacji w postaci elektronicznej:

a) "Zapis na komputerowym nośniku informacji" jest dokumentem
w sensie prawnym i podlega ochronie podobnie jak te papierowe
(art. 115 par. 14)
b) Kradzież informacji należącej do kogoś innego (hakerstwo)
podlega karze (art. 267 par. 1)
c) Podobnie podsłuch (art. 267 par. 2)

Nie jestem prawnikiem, więc nie jestem w stanie określić, jakie
znaczenie mają te przepisy w sprawach takich jak ta. Czekam
na opinię kogoś bardziej zorientowanego.