Re: Czy przez Wisle mozna przejsc tylko via USA?

Autor: Miroslaw Jaworski (mjaw_at_ikp.com.pl)
Data: Sat 08 Nov 1997 - 20:45:36 MET

> Ja tylko nie rozumiem po co NASKowi jakakolwiek umowa
> miedzyoperatorska.
> Na ile widze efekty z traceroute, to ATM jest przylaczony do TPnet.
> Nie trzeba bezposredniego lacza, wystarczy pakiety slac na inny
> interfejs
> czy inny router i w rezultacie zaoszczedzic paredziesiat tysiecy km.

masquerading calej sieci 16bit ?a moze namowic klientow do zmiany IP w
ich sieciach na tepsowe ?
wszystko z source adresem z sieci 157.25.0.0/16 bedzie szlo z NASKu
przez USA.

poczta zauwazcie, DNS itd... - wszystko ma IP tepsowe.

> Wiec majac dwie drogi do wyboru, NASK uparl sie ze nalezy korzystac z
> tej
> drozszej i dluzszej. A potem narzeka na koszty.

Nie. NASK doskonale wie o tej sprawie. Nieformalna odpowiedz jest taka ,
zepoki co, lacze w swiat jest mniej zapchane niz lacze do TPSA.

> Rozumiem jeszcze ze veto stawialaby TPSA - nie wiem jak tam wygladaja
> szczegolowe umowy, ale na miejscu operatora, to negocjowalbym
> starannie ceny lub unikal ruchu miedzy operatorami. Ale tu protestuje
> NASK.
>
> J.
>
> P.S. Czy bedzie duzym nietaktem jak ujawnie ze w druga strone te
> pakiety
> ida tak jak nalezy?

my doskonale wiemy gdzie kierowac pakiety do NASK.
jedynym pragnieniem NASKu jezeli chodzi o ATM jest to, aby uznawany byl
za 'wolna' siec.

Miroslaw Jaworski

Miroslaw.Jaworski_at_ikp.com.pl ( Psyborg ) MJ102-RIPE ATM S.A. - IKP
division
       WAN/Unix adm